Експеримент ТСН.Тижня. Ручна снігоприбиральна машинка може замінити роботу п'яти двірників

Експеримент ТСН.Тижня. Ручна снігоприбиральна машинка може замінити роботу п'яти двірників

Фото: ТСН.ua

У Києві досі чистять дороги та тротуари старими багатозатратними методами.

Українці готуються до нових випробувань – снігом. Адже країну цього тижня вже засипало. Лаяли на чому світ стоїть негоду і комунальників не тільки городяни, а й ті, кому не пощастило опинитися за містом.

Із року в рік сніг стає дорожньою та тротуарною бідою для всіх: із десятками аварій за добу та сотнями зламаних рук та ніг.

Чому ж в Україні ніяк не навчаться справлятися зі снігом, ідеться в сюжеті Наталії Ярмоли в програмі ТСН.Тиждень. Журналістка провела на вулицях Києва цілу ніч у кабіні сніговідкидача, а заодно дізналася, коли чекати наступної снігової атаки.

Тієї ночі, проти четверга, сніг підступно розпочався опівночі. Поналипав на автомобілі, позасипав тротуари і почав укривати тонким шаром порожні шляхи. Це означає, що цієї ночі прибиральники не спатимуть.

"Загальна протяжність доріг у нас – 205 кілометрів. Це підприємство займається зимовим та літнім утриманням, ремонтом доріг", - говорить керівник шляхо-експлуатаційного управління Голосіївського району Олексій Гончаров. Цей автодор є найбільшим у столиці.

Чистити невеличкий сніг саме поїхав увесь тутешній автопарк.

"Працюють 17 одиниць техніки. 5 тракторів, які зачищають тротуари", - говорить Гончаров.

Поповнити соляні запаси приїхала посипайка. З ангару трактор ковшем підхоплює сіль і всипає в кузов. На початку зими закупили 4 тисячі тонн солі на чотири мільйони гривень. Через ранні сніги запаси вичерпалися швидко. Лишилася третина. А попереду ще два з половиною місяці холодів.

"Повний-повний був ангар. Ми будемо дозакуповувати сіль. Будуть її дозавозити", - пояснили на підприємстві.

І що дивує: віри офіційному погодному консультантові - Укргідрометцентру - тут немає, частіше…

"Ми самі слідкуємо за погодою, відслідковуємо з різних сайтів", - пояснюють в Голосіївському автодорі.

О четвертій ранку змінальна група ТСН сідає в "Газон" - транспорт на цю ніч. Таких машин лише чотири на весь район. Ця вантажівка хоч і 10-річної давності й малопотужна, зате, каже водій, проходить вузькими вуличками. Шофер Віктор Петрович уже 42 роки чистить дороги від снігу.

Центральні вулиці вже чисті. Тому їдемо прибирати периферичні. Тут нас добряче потрясе, бо те, що бригади дорожників недоремонтували влітку, зараз дається взнаки.

Щойно звертаємо в провулок, водій Віктор Петрович заводить про своє – наболіле.

"Водії недобросовісно ставляться - кидають машини, де попало. Інтерв'ю в них беруть, пробка стоїть, а ставлять запитання, а він говорить, що дві години в пробці стоїть і не бачив снігоприбиральних машин. Як же він може їх побачити, якщо у пробці стоїть. Звісно, образливо", - нарікає водій прибиральної машини Віктор Малащук.

А потім – екстремальний маршрут – геть невичищеними ніким до нас урвищами між будинків у приватному секторі.

Ківш, щітка, посипайка. Ця система фактично не змінювалась останні десятиліття. Навіть новіші машини, якими поповнюється автопарк дорожників, – це, по суті, вживані машини з-за кордону. Рідко коли потрапляють нові.

Дорогою зустрінемо колег Віктора. Тут найсучасніші - у наших реаліях - китайський та британський тракторці завантажують білоруську вантажівку снігом. Паралельно їм допомагають кілька людей із лопатами. Вони показують руки в мозолях, які від солі вже починає роз'їдати.

"Вже звик за 17 років. Скільки всього було: і дякували, і лаяли. Такий район обслуговує всього 8 осіб. Зарплата - 2300-2400", - говорить прибиральник Іван.

"Бажано було б, аби була більша зарплата. За таку працю, як ми працюємо. Ось зараз цілу ніч",- каже прибиральниця Тамара.

Тим часом полегшити працю двірників може ручна снігоприбиральна машинка. ТСН провела експеримент – цей пристрій може замінити роботу п'ятьох людей із лопатами. Така машинка коштує 5-10 тисяч. Працює на бензині. Дуже економна. Якщо щодня чистити весь двір упродовж тижня, то витрати пального – лише 3 літри. Зараз це в межах 75 гривень. Тепер порахуємо: 5 мінімальних зарплат двірників - це 16 тисяч гривень (3200 х 5 = 16000 на місяць)). Вартість машинки - вдвічі менша.

За кордоном таке вже практикують не один рік і пішли набагато далі. У гористих місцинах японці чистять сніг трактором, що викидає сніг на 4-метрові кучугури й утворює прохідні тунелі. У Фінляндії працює трактор-скорогон. В Америці асфальт із підігрівом та вантажівки з величезними ковшами-причепами одним махом розчищають півтраси.

Тим часом у салоні голосіївського "Газона" вже страшно тхне соляркою і починає боліти голова. Повертаємося на базу. Водій відпрацював свою добу, відзвітував диспетчерові. У дні потужних заметів із машини не вилазить по 18 годин. Сьогодні легше - нульова температура допомогла. Але вже відзавтра і впродовж тижня знову сніг і морози до мінус 10 вночі. Наприкінці тижня синоптики обіцяють усі мінус 20. Тож, розслаблятися не можна, бо як вірити прогнозам, зима обіцяє бути затяжною.

Більше подробиць дивіться в сюжеті Наталії Ярмоли.

Нездоланна зимова проблема: чому з приходом морозів комунальники ніяк не можуть подолати сніг

Нездоланна зимова проблема: чому з приходом морозів комунальники ніяк не можуть подолати сніг

Повʼязані теми:

Наступна публікація